Writing about Pizza while thinking what's happening to morale values of today's youth...well not all of them...

Thursday, September 27, 2012



Assalamualaikum & Salam Sejahtera,

Usually, if I am trying to express myself on certain things which are important, I prefer to use English medium. But not today...Marah bila memikirkannya?  Ya,  masih marah bila mengenangkan maruah dipijak-pijak.Tapi bila memikirkan yang dimarah adalah remaja yang masih mentah yang masih banyak perlu dipelajari, hati berkata, biarlah....ibu-bapanya masih ada. Biar ibu-bapanyalah yang menjalankan tanggungjawab mendidiknya. Itu lebih baik. Yang mampu kuberi hanyalah secebis nasihat dan ingatan sebagai sebahagian dari kelompok masyarakat yang belum tentu dipandang sebagai penting oleh anak ini. Nak ikut nasihat saya silalah...nak dibuang ke longkang pun, silalah. Sekelumitpun ianya takkan mengurangkan atau menjejaskan apa yang ada pada diri saya. 

Hah...rasa muak berbicara tentang perkara ini...jelak. Saya terus ke dapur semalam selepas hati sedikit reda. Saya percaya kalau fikiran dan hati kita runsing...ianya akan terpancar dalam makanan yang kita masak. Oh tidak sekali-kali saya akan membiarkan ia terjadi. So...bila hati reda baru boleh mulakan kerja.

Saya buat tiga keping pizza semalam. Dua untuk makan malam dan lagi satu saya keep for today's lunch for Kiki bila dia balik dari sekolah. Pizza yang bertoppingkan ayam dan cendawan butang. Ketiga-tiganya saya berikan nama Sedey, Mushy dan Gloomy which only I know why they were named in that manner.


Resepinya masih sama seperti yang saya pernah buat Di Sini. Cuma kali ini saya gandakan tepungnya ke tiga cawan (1 cawan tepung naik sendiri dan 2 cawan tepung gandum). Yis dan bahan-bahan lain pun saya gandakan ikut kuantiti tepung.


Okay...saya kena ceria-ceriakan diri selepas ini...my life needs to carry on..as normal....have better things to do than thinking about people who does not able to appreciate others and what others have done for them.

Wassalam...

16 comments:

  1. Ellerinize sağlık, çok leziz görünüyor.

    Saygılar..

    ReplyDelete
  2. Assalam marshita ,terima kasih singgah umah akak yg tak seberapa
    sedapppnya pizza anak-anak minta dah lama ibunya mood menguli tak mai-mai

    ReplyDelete
  3. Nama pizza tu camtu nanti bile makan kena la gak wat muke sedih ikut modd pizza tu kan? Egege... Yp ku tak kesah, sedey tak sedey kalau dapat pizza camtu den bedal tanpa belas kasihan haha!
    My latest Entry :)
    Resepi: Chilled Cheese Cake (Instant)

    ReplyDelete
  4. aiishhh piza sedapnya..
    klu dapat 1 potong nikmat nie..he hhee

    ReplyDelete
  5. sedapnyer, next time antar kat KA sikit ye hehehe

    ReplyDelete
  6. Dh reda kak? Chilll ok..hehe...ke akak tgh menggelegak lg n saya dtg ni nk cari naas? Nway saya dtg tadah pinggan ni...nkla brg sekeping dua pizza tu...ai nk gloomy ye kak bior muka saya ni lg gloom gloomm gitu...;)

    ReplyDelete
  7. salam ita..xper pizza tu nama jer gloomy semua tp yg pasti nmpak sgt mengancam kalbu..huwaarghh!!

    ReplyDelete
  8. Sabar ye kak.. Apa2 pun pizza sangat menyelerakan.. :)

    ReplyDelete
  9. Akak dah lama tak order pizza dari Domino...buat sendiri aje...

    ReplyDelete

Terimakasih atas komen yang segar

 
copywrite@2015 MyMintroomDESIGNER BLOGS