Home at last.....

Sunday, August 26, 2012


Assalamualaikum & Salam Sejahtera,

Keluargaku...4 generasi...
Wah,,, sekejap je dah nak masuk 9 Syawal. Raya sakan tahun ni nampaknya. Sakan sebab banyak menghabiskan masa menziarahi keluarga tersayang. Berada di rumah kampung di NS sekejap je, selebihnya banyak dihabiskan dengan menziarahi sanak saudara yang berpeluang jumpa setahun sekali. Petang raya pertama dah nak gerak ke Perak semula.


 Tugasan hari mantai untuk saya, masak sop tulang 5kg ni. Alhamdullillah, semua suka sop ni yang dimakan bersama nasi, mee atau makan dia saja pun sedap. Sop yang biasa kumasak sepanjang  Ramadan yang resepinya ada  Di Sini dan sekarang dikongsi bersama sanak-saudara pula.


Sambal ikan bilis + petai sekuali besar ni hidangan untuk last day berbuka. Air tangan Puan Siti Ayshah, kakakku. Pun habis juga pada hari berikutnya. Makan dengan lemang pun sodap nih. Resepi jangan tanya lah...masa ni main lempar je tapi tetap sedap.


Rendang daging, air tangan Puan Ani Desa, kakak iparku yang sulong.

Kuah kacang, ketupat, lupa pulak nak snap. Kami tak buat lemang, tapi dapat banyak lemang dari jiran dan saudara mara. Alhamdulilah merasa juga lemang.

Syukur, segalanya berjalan lancar seperti yang dirancang.

Insyaallah, jika diizinkan Allah untuk bertemu lagi Ramadan akan datang, semoga hari raya lebih meriah.

Terimakasih semua...terutama anak saudaraku yang ringan tulang dan banyak membantu menyempurnakan kerja masak di hari mantai. Muah...sayang semua.


Salam AidilFitri....
 

No comments:

Post a Comment

Terimakasih atas komen yang segar

 
copywrite@2015 MyMintroomDESIGNER BLOGS