Makan Free @ Greentown Dimsum Cafe

Friday, February 15, 2013



Assalamualaikum & Salam Sejahtera, 

Hari Rabu lepas, kami (saya dan kakak yang datang dari Penang serta suaminya dan anak-anak), cadang nak lunch di Greentown Dimsum Cafe sebelum depa balik ke Penang semula. Kami gerak dari rumah saya sekitar jam 1 pm. Jalan punyalah jam. Kami dari arah Jelapang, saya ikut jalan KK. 
Saya bawa ikut jalan yang saya dah biasa. Cik Suami tak ikut sebab dia kerja. Saya bawak anak aje.
Kalau dia ada mungkin dia boleh cilok ikut jalan lain. Tapi rasanya dari arah manapun masa tu memang jam sebab office dah mula beroperasi dan time tu time orang keluar lunch. Sampai kat Cafe pun dah hampir 1.45pm sebab parking full pulak. Dua kali round baru dapat parking.


Perut masing-masingpun dah start nyanyi. Lagipun pagi tu kami  cuma makan cucur keria dan sedikit spagetti balance buat dua hari sebelum tu yang tak habis.

Bila duduk aje, kami pun start order. Riuh jugak mulut masing-masing bersembang sambil tick order.
Order nya main tick aje macam kat Old Town cafe. Sambil order abang ipar cakap, cafe ni famous, VIP, MB pun ada datang makan. Saya tanya ya ka sebab saya pun tak pernah makan kat sini. Cafe ni pun rasanya baru tak sampai setahun aje bukak.

Baru tak sampai beberapa minit cakanp pasal MB pun ada datang makan kat situ, tup-tup terpacul MB muncul dari entrance. Saya yang duduk menghadap pintu, ternganga kejap sebab terkejut. Saya senyum aje kat dia (dia senyum balik sambil angkat tangan dan mengangguk kepala), dan saya hint kat abang ngan kakak. Depa pun terkejut...panjang umur MB, baru sebut dah muncul.

Tup-tup, tak lama lepas tu tokeh cafe tu beritahu semua pelanggan yang ada kat situ, makan tak payah bayar...semua MB belanja. Emmm....apa lagi, kami pun tambahlah order. Siap ambik gambo lagi...buat kenangan....


Terimakasih daun keladi...bila jumpa nanti...belanjalah kami lagi...:)

Wassalam...

12 comments:

  1. salam jumaat..

    wah best tu,letih mengharung jem,akhirnya dapat makan free..bagus MB ye

    ReplyDelete
  2. bertuah badan dpt jumpa Mb dan mkn free.. hehe..

    ReplyDelete
  3. rezeki jangan di tolak....hehehe.. best tu...

    ReplyDelete
  4. Inilah namanya rezeki datang bergolek...

    ReplyDelete
  5. amboi mmg best lah kalau mkan free hehehe

    ReplyDelete
  6. Ya lah, mama, rezeki kata orang jgn di tolak:)

    ReplyDelete
  7. Hazila,mmg rezeki bergolek lah tu.

    ReplyDelete
  8. Assalam ita, wah baru ni dapat tengok ita dengan jelas..!!
    Ni menteri besar perak kan?..eh tak sure pulak..hehe..seronoknya makan ada orang belanja...heheh..:)

    ReplyDelete

Terimakasih atas komen yang segar

 
copywrite@2015 MyMintroomDESIGNER BLOGS