Puding Coklat dengan Sos Kastard 2

Wednesday, March 27, 2013


 
Assalamualaikum & Salam Sejahtera,

Sarapan apa pagi ni? Lama saya tak makan roti canai. Kalau dapat barang sekeping
dua best gak ni.

Ini kali kedua saya buat puding coklat bersos kastad. Kali pertama buat, bila dah selesai dan nak masukkan entri baru perasan nota Kak Nor (Secubit Garam) untuk meletak gelatin pada sos kastad tu.
Jadi bila buat kali kedua saya ikut saranan beliau sebab saya pun suka kalau kastad tu kental-kental sikit. Anak dan HB pun lebih suka yang macam tu.


Memang yummy puding ni. Boleh buat lagi dan lagi dan lagiiii.


Resepi boleh dapat Di Sini. Resepi asal ni tiada gelatin dalam sos kastad. Kalau suka bolehlah tambah 1 sdb. Larutkan dulu gelatin dengan 3 sdb air. Bila sos kastad dah pekat, padamkan api dan masukkan gelatin dan kacau lagi hingga sebati.


Diinspirasikan oleh:


 Wassalam...

16 comments:

  1. as-salam kak
    sedap ni dimkn sejuk2..

    ReplyDelete
  2. sedapnya....nanti boleh cuba nie.....tq

    ReplyDelete
  3. sedapnya... dah tu kemasssss sangat...
    nak cuba wat gak lah.. :P (kalau kerajinan) alasan belaka!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi hi...kalau buat bahagian bwh ni akak selalunya pastikan ada benda lain nak dibuat supaya kita nanti tak adalah tak sabar2 nak letak topping atasnya..kalau tak tgn tu gatal aje nak letak topping..bila belum keras puding nya baru padan muka...jadi selekeh..

      Delete
  4. ohh kak!!
    memang terasa nyaman kalau dapat segelas dua..suke sangat bab dessert2 macam ni..aduhhh..pingin sih!...

    ReplyDelete
  5. Hmm.. Sangat menarik.. Boleh cuba nanti..

    ReplyDelete
  6. Terliur sudaaa kak mar..sedapnyee la haiii.

    ReplyDelete

Terimakasih atas komen yang segar

 
copywrite@2015 MyMintroomDESIGNER BLOGS